ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIRERynek ciepła
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SERWIS INFORMACYJNY CIRE 24

Fortum ograniczyło o 40 proc. liczbę reklamacji w Połocku
10.05.2019r. 15:15

W Płocku dzięki systemowi alarmowania o nieprawidłowościach w dostawach ciepła, spółka Fortum ograniczyła o 40 proc. liczbę reklamacji zgłaszanych przez odbiorców. To wiodący wynik w skali całej Polski.
Jak poinformował w piątek Rafał Ciesielski, kierownik sieci ciepłowniczej w Płocku, zarazem odpowiedzialny za wdrożenie systemu alarmowania w krajowej sieci spółki, systemem objęto w całej Polsce 11 tys. budynków - jego wdrożenie rozpoczęło się na początku 2016 r., a sfinalizowane zostało z końcem 2017 r.

Do Fortum należą m.in. elektrociepłownie w Częstochowie, Zabrzu i Bytomiu, oraz sieci ciepłownicze we Wrocławiu i Płocku.

"Projekt ten, który nazwaliśmy projektem dwustronnej komunikacji, polega na tym, że zbudowaliśmy we wszystkich obiektach przyłączonych do naszej sieci zaawansowany system monitoringu i sterowania, który pomaga zarządzać majątkiem ciepłowniczym. W tej chwili jesteśmy po zamknięciu tego projektu. System jest w trakcie eksploatacji" - powiedział podczas konferencji prasowej Ciesielski.

Podkreślił, że jednym z założeń projektu "była poprawa technicznej obsługi klientów i poprawa jakości dostaw ciepła".
"W tej chwili dokonujemy pierwszych podsumowań, z których wynika, że w Płocku dzięki systemowi alarmowania o wszelkich problemach z dostawami ciepła, udało się nam ograniczyć liczbę reklamacji, które zgłaszają nasi odbiorcy aż o 40 proc. To jest ogromny sukces tego projektu. Założenia nie były aż tak ambitne. Wyniki pokazują, że przynosi to wymierne korzyści" - zaznaczył Ciesielski.

Wyjaśnił, iż system w cyklu 15 minutowym analizuje parametry dostawy ciepła do wszystkich obiektów przyłączonych do sieci ciepłowniczej Fortum, a wpisane do niego reguły powodują wyświetlanie się odpowiednich alarmów dla dyspozytora - "po pojawieniu się komunikatu jest on poddawany analizie i w ślad za tym wysyłana jest grupa techników, która usuwa usterkę zanim odbiorca zdąży odczuć dyskomfort np. z racji ograniczenia dostaw".

"Wyprzedzamy więc oddziaływanie awarii na komfort cieplny obiektu i reakcję klienta" - zauważył Ciesielski. Dodał, iż mniejsza liczba reklamacji, dzięki funkcjonowaniu systemu, odnotowywana jest we wszystkich sieciach Fortum w skali kraju. "We wszystkich lokalizacjach jest poprawa wskaźnika, więcej niż 20 proc." - podkreślił.

Jak podał Fortum, w 2018 r. w Płocku spółka ta zainwestowała ponad 13 mln zł, w tym 6 mln w modernizację, a 7 mln w rozbudowę swej sieci ciepłowniczej. Jednym z najważniejszych projektów, które zrealizowano tam w tym czasie, było podłączenie do sieci nowej hali produkcyjnej CNH, producenta specjalistycznych pojazdów i maszyn rolniczych, w tym kombajnów.

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2019
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE